Dom i Wnętrze

Rozporządzenie odnośnie wyposażenia biura

Rozporządzenie odnośnie wyposażenia biura

W większości biur znajdują się dziś fotele obrotowe o dosyć dużych rozmiarach z mechanizmami regulującymi siedzisko, a także oparcie. Jak się okazuje, to nie przypadek, że we wszystkich biurach znajdują się podobne fotele biurowe. Jest to bowiem efekt rozporządzeniu, które opisuje jakie są wymagania jeśli chodzi o fotele w biurach.

Oparcie i siedzisko

Jak się okazuje, istnieją dokładne wytyczne odnośnie tego, jakie powinny być oparcia oraz siedziska w fotelach biurowych. Przede wszystkim, powinny one być profilowane. Oznacza to, iż powinny mieć taki kształt, który sprawi, że kręgosłup nie będzie wyginał się w żaden nienaturalny sposób, lecz będzie cały czas w naturalnej pozycji.

Ponadto, zarówno wysokość siedziska, jak i położenie oparcia musi dać się regulować. Chodzi o to, aby siedzisko można było obniżać oraz podwyższać. Według rozporządzenia, zakres w jakim możliwe powinno być regulowanie wysokości siedziska to nie mniej niż około 400-500 milimetrów

Jeśli zaś mowa o oparciu, oczywiście obniża się ono i podwyższa wraz z siedziskiem. Osobne regulacje odnośnie oparcia dotyczą stopnia jego nachylenia. Jeśli chodzi o przednie nachylenie wymagania opisane w rozporządzeniu mówią o 5 stopniach, natomiast w przypadku wychylenia tylnego wymagane jest 30 stopni.

Nie tylko fotel

Okazuje się, ze rozporządzenie określa nie tylko to jaki ma być fotel obrotowy, ale także stół i wszystko co się na nim znajduje. Monitor i klawiatura koniecznie muszą być tak rozstawione, aby móc korzystać z nich swobodnie, bez skrzywiania kręgosłupa.