Praca biurowa bywa niezwykle męcząca – obecnie pracownicy biurowi przesiadują przed komputerami przepisowe 8 godzin lub więcej, jeśli jest taka potrzeba.
Komfort pracownika powinien być priorytetem pracodawcy – od wygody osoby zatrudnionej zależą efekty wykonywanej pracy. O tym, jak ważne są odpowiednio dobrane meble biurowe mówi każdy ortopeda oraz lekarz medycyny pracy. Podczas wielogodzinnej pracy nasz kręgosłup jest obciążony, a źle dobrany stół czy krzesło dodatkowo wzmaga dyskomfort. Efektem takiej sytuacji są zniekształcenia kręgosłupa, bóle głowy oraz złe samopoczucie. Jak to możliwe?
Siedząc przed komputerem często się wiercimy i zmieniamy pozycję – większość tych ruchów wykonujemy nieświadomie. Ciało, szukając wygodnego oparcia, często przybiera bardzo nienaturalne pozycje. Wielogodzinne siedzenie przy biurku skutkuje więc często bólem kręgosłupa, karku, głowy czy nawet nóg. Jak temu zapobiec?
Odpowiednio dobrane meble
Kluczem do wyjścia z tej sytuacji okazują się odpowiednio dobrane meble biurowe oraz fotel dla pracowników. Biurko powinno być dopasowane wysokością do wysokości fotela. Zbyt wysokie będzie wymuszało nienaturalną pozycję, za niskie sprawi, że zaczniemy się garbić. Wybierając fotele dla pracowników właściciele firm powinni zadbać o to, aby miały one regulowane siedziska oraz oparcia. Dobrym rozwiązaniem okaże się też możliwość regulowania podłokietników. Krzesło powinno być obrotowe, aby pracownik mógł zmieniać ułożenie względem własnych potrzeb. Dobre okaże się też wybranie foteli, w których oparcia wykonane są z trwałej siateczki czy też materiałów oddychających. Takie tworzywo pozwoli na swobodną wymianę powietrza oraz dobrą wentylację dla pleców pracownika. Siedzisko powinno być wykonane z trwałego materiału, zapewniającego miękkość.